loading...

آوای زندگی

بازدید : 8
سه شنبه 1 آذر 1401 زمان : 14:25

درمان خانگی سرد مزاجی زنان

سردی زنان چیست؟

سردی زنان (واژینیسموس) عموماً به عدم ارگاسم و رضایت زنان از روابط جنسی با همسرشان مربوط می شود. این وضعیت طیف وسیعی از علائم و علل را در بر می گیرد و فقط یک مفهوم ساده نیست. برخی از زنان به دلایل مختلف جسمی و روحی توانایی پاسخگویی به محرک های جنسی و عاطفی را ندارند و برخی دیگر در موارد حاد از احساسات و تحریکات جنسی روابط منزجر می شوند. برای درمان سرد مزاجی زنان باید تمامی علل جسمی و روحی زنان به دقت بررسی شود و پس از یافتن مشکل اصلی بتوان با حوصله سردی زنان را درمان کرد.

همانطور که اشاره کردیم برای درمان سرد مزاجی خانم ها ابتدا باید مشخص کنید که آیا این مشکل را دارید یا خیر. زنان سرد مزاج به طور کلی به دو گروه تقسیم می شوند:

علائم سرد مزاجی در زنان چیست؟

سردی نوع سرد: از علائم بارز جسمانی این مورد می‌توان به خستگی مفرط، رنگ پریدگی زبان، احساس سرما در رحم و آلت تناسلی و کاهش میل جنسی اشاره کرد.

سردی نوع گرم: این نوع سردی دارای علائمی مانند درد شدید هنگام مقاربت، خارش یا گرمای بیش از حد در رحم و واژن، احساس خشم سرکوب شده و بی قراری و همچنین رنگ پوست تیره (بنفش یا قرمز تیره) است. همراه.

علائم دیگر شامل موارد زیر است:

عدم علاقه به رابطه جنسی

ابتکار عمل نکردن برای داشتن رابطه جنسی

از رابطه جنسی لذت نمی برید یا حتی از آن متنفر هستید

نداشتن تخیلات جنسی

راضی نیست و لذت نمی برد

علت سردی مزاج در زنان چیست؟

برای درمان سرد مزاجی خانم ها بهتر است ابتدا علل آن را بشناسید. برخی از بیماری ها، مشکلات جسمی و مصرف برخی داروها می تواند از عوامل اصلی سردی باشد. در این قسمت به طور کامل به بررسی علل سردی می پردازیم:

علت سردی مزاج در زنان چیست؟

1. برخی بیماری ها عامل سردی مزاج در زنان است

برخی از بیماری ها می توانند بر سرماخوردگی تأثیر بگذارند، از جمله:

بیماری های عصبی

دیابت

بیماری عروقی

عدم تعادل هورمونی

سرطان

2. یائسگی عامل سردی مزاج در زنان است

یکی از علائم یائسگی در زنان سرد مزاجی آنهاست. در دوران یائسگی، سطح هورمون استروژن به شدت کاهش می یابد و منجر به عوارض جانبی دائمی مانند سردی می شود. همچنین در این دوران به دلیل خستگی ناحیه واژن و خشکی آن، میل جنسی به شدت کاهش می یابد و باعث می شود صمیمیت با درد همراه شود. مقاله «یائسگی چیست» به طور کامل این موضع را بررسی می کند.

3. خستگی از عوامل سرد مزاجی زنان

خانه داری روزانه، مراقبت از فرزندان و مراقبت از والدین سالمند می تواند باعث خستگی جسمی و روحی زنان و در نتیجه کاهش میل به روابط جنسی شود.

4. بارداری دلیل سردی مزاج زنان است

علاوه بر نامتعادل بودن سطح هورمون ها در بدن خانم ها در دوران بارداری، تصور منفی که خانم ها از بدن خود دارند باعث می شود که علاقه ای به رابطه نداشته باشند و این احساسات را سرکوب می کند و در درازمدت باعث سردی مزاج می شود. برای درمان سردی مزاج خانم ها بعد از زایمان بهتر است با روانشناس یا پزشک تماس بگیرید.

5. کیفیت رابطه یکی از عوامل سرد مزاجی است

ارتباط عاطفی زن و شوهر یکی از عوامل اصلی سرد مزاجی زنان است. اگر رابطه زن و مرد دور از محبت و توجه باشد، قطعا باعث سردی زنان می شود. بسیاری از خانم ها به دلیل افزایش سن اعتماد به نفس خود را از دست می دهند، بنابراین اگر احساسات آنها نادیده گرفته شود، باعث سرخوردگی آنها و کاهش تمایل آنها به ادامه روابط می شود. کیفیت روابط عاطفی در سردی زنان بسیار تاثیرگذار است.

روش های درمان سرد مزاجی زنان

در این قسمت به بررسی بهترین روش های درمان سرد مزاجی در زنان می پردازیم:

آموزش جنسی: گاهی اوقات، افراد ممکن است باورهای اشتباهی در مورد رابطه جنسی داشته باشند که آنها را از لذت کامل از آن باز می دارد. به عنوان مثال، افراد ممکن است بر این باور باشند که هدف تمام فعالیت های جنسی ارگاسم است، یا اینکه بیشتر زنان باید تنها از طریق دخول واژینال به ارگاسم برسند. پاک کردن هر گونه افسانه یا سوء تفاهم، و یادگیری تکنیک های جنسی، ممکن است کمک قابل توجهی کند.

مشاوره رابطه: اگر یک مشکل حل نشده رابطه می تواند بر اعتماد، تمایل یا جذابیت شخص نسبت به شریک زندگی خود تأثیر بگذارد، مراجعه به مشاور می تواند کمک کننده باشد. مشاوران می توانند به عنوان میانجی عمل کنند و به زوج ها اجازه دهند گفتگوهای سازنده ای داشته باشند و مسائل را حل کنند.

درمان سلامت روان: یک درمانگر می تواند به فرد کمک کند تا با استرس، اضطراب، افسردگی، اعتماد به نفس پایین، اختلال استرس پس از سانحه، و شرم یا احساس گناه درونی در مورد رابطه جنسی کنار بیاید و کاهش دهد.

هورمون درمانی: برای کسانی که استروژن پایینی دارند، استروژن موضعی یا درمان جایگزین هورمونی خوراکی ممکن است به مشکلات میل یا برانگیختگی، مانند عدم روانکاری کمک کند.

داروی سرماخوردگی برای زنان: داروهایی مانند فلیبانسرین (Addyi) و برملانوتید (Vyleesi) که برخی آنها را "ویاگرای زنانه" می نامند، هدفشان افزایش میل جنسی است. گزینه دیگر تغییر یا قطع دارویی است که فرد در حال حاضر مصرف می کند و ممکن است بر عملکرد جنسی او تأثیر بگذارد. افراد باید این کار را فقط با تایید و نظارت پزشک انجام دهند.

جراحی: در برخی موارد، ممکن است برای اصلاح مشکلات ساختاری اطراف فرج یا داخل واژن به جراحی نیاز باشد. این ممکن است شامل عوارض ناشی از زایمان، FGM یا افتادگی اندام باشد. گاهی اوقات ممکن است فرد به دلیل تفاوت ساختاری از بدو تولد نیاز به جراحی داشته باشد.

حل مشکلات جسمی احتمالی: مهمترین نکته ای که در درمان سرد مزاجی زنان باید در نظر بگیرید مراجعه به پزشک است. بسیاری از افراد ممکن است از بیماری های جسمی خاموش رنج ببرند که مستقیماً بر کمبود میل جنسی آنها تأثیر می گذارد. با مراجعه به پزشک متخصص می توانید پس از انجام آزمایشات و آگاهی کامل از مشکلات جسمانی خود سرد مزاج را درمان کنید. یکی از مشکلاتی که ممکن است بر میل جنسی شما تأثیر بگذارد، مشکلات گوارشی است. ممکن است در ابتدا متوجه تاثیر این مشکل نشوید، اما پس از مشورت با پزشک متوجه خواهید شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای درمان سرد مزاجی خانم ها مشورت با پزشک متخصص را در اولویت قرار دهید.

تغییر داروهای تجویزی یا کاهش دوز آنها: برخی داروها تأثیر مستقیمی بر سرماخوردگی دارند. اگر مشکل سرماخوردگی دارید، اطلاعات کافی در مورد داروهای مصرفی به دست آورید، زیرا ممکن است سردی یکی از عوارض مصرف این داروها باشد. برخی از افراد پس از تغییر در داروها یا دوز تجویزی خود، تغییرات چشمگیری را تجربه کردند. در برخی موارد ممکن است مشکل از داروهای ضد بارداری باشد، بنابراین بهتر است از انواع غیر هورمونی این داروها استفاده شود.

درمان خانگی سرد مزاجی در زنان

خانم ها می توانند با داشتن رژیم غذایی مناسب و رعایت برخی نکات مرتبط با سلامت جسمانی به کاهش سردی خود کمک کنند.

درمان خانگی سرد مزاجی در زنان

1. خواب کافی یکی از درمان های خانگی برای سرد مزاجی زنان است

خواب ضعیف با تعدادی از مشکلات سلامتی جدی مرتبط است، مانند:

فشار خون بالا

دیابت

نارسایی قلبی

علاوه بر بهبود میل جنسی، داشتن مقدار مناسب خواب می تواند به طور چشمگیری سلامت شما را بهبود بخشد.

اگر به اندازه کافی نمی خوابید، می توانید با تنظیم زمان خواب منظم و پایبندی به آن، حتی در آخر هفته ها شروع کنید. اگر از بی خوابی رنج می برید، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید. برخی از شرایط، مانند آپنه انسدادی خواب، که می تواند خواب شما را مختل کند، قابل درمان هستند. مهم است که علت خواب ضعیف خود را درک کنید تا بتوانید روی استراحت مورد نیاز خود کار کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد بی خوابی به مقاله «درمان بی خوابی» مراجعه کنید.

2. کاهش استرس برای درمان سرد مزاجی زنان

استرس می تواند عواقب سلامتی زیادی داشته باشد، از جمله:

خستگی یا کم انرژی بودن

سردرد

ناراحتی گوارشی

تنش و درد عضلانی

خواب بد

همه این موارد می تواند به کاهش میل جنسی شما کمک کند.

اگر می توانید، سعی کنید راه هایی برای کاهش بار استرس خود بیابید. از آنجایی که این همیشه امکان پذیر نیست، بحث در مورد استرس و علائم خود با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی می تواند مفید باشد. روانپزشک یا روانشناس نیز می تواند به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه استرس خود را برای درمان سرد مزاجی در زنان مدیریت کنید.

3. رژیم غذایی مناسب برای درمان خانگی سرد مزاجی زنان

درمان سرماخوردگی زنان با داروهای گیاهی و بسیاری از غذاها قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران آن معتقدند که می توانند کمک کنند:

شکلات: وقتی شکلات می خورید، مغزتان اندورفین ترشح می کند. اینها همان مواد شیمیایی هستند که در طول ارگاسم ترشح می شوند. شواهد حکایتی نشان می دهد که خوردن شکلات ممکن است به تقویت میل جنسی شما کمک کند.

خرما: این میوه حاوی اسیدهای آمینه مانند آرژنین است. تصور می شود خرما مانند ال آرژنین جریان خون را بهبود می بخشد و برانگیختگی جنسی را افزایش می دهد.

ساردین: ساردین و سایر انواع غذاهای دریایی حاوی سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 سالم هستند. این مواد به حمایت از سیستم دوپامین در مغز کمک می کنند. دوپامین یک ماده شیمیایی است که می تواند برانگیختگی جنسی را بهبود بخشد.

توت فرنگی: توت فرنگی حاوی ویتامین C است که در تحریک هورمونی به نام اکسی توسین نقش دارد. اکسی توسین با میل و ارگاسم مرتبط است.

4. افزایش اعتماد به نفس

اگر از عزت نفس پایین رنج می برید، این می تواند تأثیر زیادی بر میل جنسی شما داشته باشد. اولین قدم برای درمان زنان سرد مزاج، شناسایی مشکل اساسی است. کمک گرفتن از یک روانشناس یا روانپزشک نقطه خوبی برای شروع است. ایجاد تغییراتی در برنامه غذایی و ورزش می تواند به شما کمک کند از نظر جسمی بهتری داشته باشید، که می تواند تأثیر زیادی بر احساس شما نسبت به خودتان داشته باشد.

5. برای درمان سردی ورزش کنید

یکی از درمان های خانگی برای سرد مزاجی خانم ها انجام فعالیت های ورزشی است. فعالیت های ورزشی در طول زمان می تواند ترشح هورمون ها را بهبود بخشد و چرخه پریود را تنظیم کند. علاوه بر این، با ورزش، جریان خون در بدن افزایش می یابد و با اکسیژن رسانی کامل به تمام عضلات بدن، عملکرد اندام های داخلی بهبود می یابد و بدن شما به سمت خلق و خوی گرم پیش می رود. پیشنهاد می کنیم ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید زیرا علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی شما نیز در افزایش میل جنسی موثر خواهد بود.

6. نوشیدنی های گرم

درمان خانگی سرد مزاجی زنان در طب سنتی نیز یکی از مهم ترین مواردی است که کارشناسان مطالعات زیادی در مورد آن انجام می دهند. بر اساس گزارش ها، تهیه و مصرف چای از برخی گیاهان با طبیعت گرم می تواند به طور موثری سردی زنان را کاهش دهد. می توانید حداکثر دو فنجان چای زنجبیل را که به مدت 10 دقیقه در آب جوشانده شده است بنوشید. همچنین می توانید در طول روز هنگام نوشیدن چای کمی دارچین یا گل رز اضافه کنید. این روند را حداقل به مدت 3 هفته دنبال کنید تا متوجه تغییرات مثبت شوید.

https://alosalammoshaver.ir/herbal-treatment-of-colds-in-women/

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 10
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 17
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 18
  • بازدید کلی : 143
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه